Saturday 20 August 2011

Disrespect Your Surrounding !!

Moshing...hardcore dance..or anything that it called...adalah salah satu tarian bebas yg selalu diamalkan oleh anak2 muda kat gig2 yg ber'genre' hardcore punk or etc...dengan gaya2 yg tertentu..mula2 aku kenal bende nie..aku bertanya kat diri aku..''pebende yg diorang buat ni??'' haha..ye lah..sebelum ni aku just tau Headbang je..maklum la..aku dulu bukan dikalangan scene Hardcore,Metalcore,Deathcore or ape2 'Core' pon...sebelum ni,aku peminat tegar Black Metal..(jangan kait kan aku ngan Bubu Murad,okay??) last Gig Black Metal dulu pun mase gig Death Just Begining pada tarikh 3/4/2011 lepas(but a same time,aku layan hardcore gak)...that time lah aku headbang non stop...enjoy gila khinzir..hahaha...yg xsyok nye..Mastika boleh pulak buat cerita merapu dia..lantak lah..hahaha...okay,habis..~ ~


First time aku kenal sume bende nie mase kawan aku invite aku ke Konsert ROTW 10..time tu aku mentah lagi...mane tau pape pasal scene ni...aku just berdiri,peluk tubuh and tengok la diorang ber'Two step',Breakdown or Headbanging...time tu mmg sesak,padat and suasana kat situ mmg chaos gile...aku sedikit cuak..sbb first time..haha..aku xtau lak yg member2 aku mcm Farhan Rajuli,Rafi and the rest ade sekali kat sana...mase tu mana kenal lagi diorang..hahaha...
then,time part Massacre Conspiracy perform.diorang mintak crowd make a huge Wall Of Death...aku xtau ape bende tu...tiba2 lak crowd bukak ruang kat tgh2...aku jadi makin pelik..dengan beg merchendise kat tangan mcm orang baru balik Shopping Raya MegaSale...HAHAHAHA....then,aku terdengar rentak Drum yg tersekat sekat diikuti Riff guitar...sekelip mata aku dirempuh crowd,Kiri dan Kanan..nahhhhh....terjatuh,bangun balik and jatuh balik...hahaha...best gile...bila dah clear sume..baru aku sedar beg merchendise aku hilang...tinggal dua je...hahaaha...xde lak aku rasa menyesal..sbb aku punya merch je yg hilang..biarlah..friend comes first XDD 


Since that time,aku banyak menghadiri gig2 yg berlangsung kat One Cafe..bukan datang kesana semata mata nak jual muka ke,nak Hot ke,nak famous ke ...just dtg sbb sebab dah betul2 minat..tu la hiburan aku..tiap2 minggu,ade je gig...that time,aku simpan duit smpai sanggup xbeli topup,xbeli rokok (sbb aku selalu Pau abg aku..haha ) semata mata kerana gig....kawan aku bnyak kat gig je..sampai rumah..mana ada kawan sgt....bnyak terperuk dlm bilik,dengar lagu..hahaha..
Step by step..dari just stay kat depan stage,Headbanging,aku kebelakang sikit...Rafi ajar aku..cmane nak 'breakdown'...then Aqmal lak ajar..pas tu teringin nk belajar 'Two Step'..Noha lak ajar aku...diorang mmg power..aku ni just tengok je la diorang Mosh..haha...anyway,aku still xpandai2..:P .....Mosher2 yg paling 'deadly' and aku kagum sgt adalah si Fizs and Hamizan..ramai mengakui bahawa diorang boleh jadi sgt berbahaya di samping Breakdown and Two Step diorang yg cantik..ramai yg xberani masuk Gelanggang klo Dua2 mosher nie sdg beraksi..hahaha....klo masuk gak...makan Macbeth la jawab nye korang.... :D 




    Once Upon A Time At One Cafe :D


Aku Suka Nie...Respect !!


Abg Mosher...Fizs Light...haha
(nahhhh...Macbeth !)


Hamizan
*klo combine ngan Fizs....jangan harap la korang nk masuk dah...haha 


Farhan Rajuli
*Tuan empunya  
http://pekanmantis.blogspot.com :)

      Rafi'uddin A.K.A The Kerinting
Aidil
*Aku paling suka Two Step si cilik ni...nice and smooth..hahaha :)


         
Dan banyak lagi mosher2 yg terkenal...mereka nie lah kawan2 aku..Family kedua aku..yg bnyak mengajar aku erti persahabatan...xlupa pada Kim,Noha,Ady,Danny,Kama,Aqmal and sume2 lah..hahaha...
Thanks anda sume..tanpa anda,sape lah akem nie...hahaha.... ''Hail and Be Hailed'' -Akhiroth



No comments:

Post a Comment