Friday 19 August 2011

A Silly Note ....


Aku bukak balik FB,then aku rejumpa note yg penah aku tulis dulu...hahaha..
kelakar,doe..bile baca balik..ye la,dulu mane ade Blog nie..so,aku post je la kat sini..haha ~~

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Aku xde BLOG utk nk menulis ape yg terbuku dihati,luahan yg da lama terpendam..
at least..aku ade kawan2..tapi smpai bila diorang boleh 'melekat' ngan aku..diorang pun ade teman2 yg lain..anyway,
aku xpandai nk menulis perkataan2 yg indah2 mcm farhan rajuli,kimio cyde core or some else...

6:09 am/16.6.2011

Umur aku semakin meningkat,semakin tua...dan semakin naif..
tahun ni,baru la aku kenal dunia ni kejam xkejam..always gagal dlm
bermacam pekara..kena tipu,kena pulau..dimaki,dimalukan di khalayak ramai...
what else??
aku slalu bertanya kt diri sendiri..patut ke aku hidup atas muka bumi ni??patut ke aku ada kawan??
hahahahaha...sometime,aku jealous gak tengok kawan2 ada pasangan masing2...
bercinta,bergurau senda..bahagia sama2..macam kidir dan fenna..
argh..kadang2 ego aku slalu menafikan yg aku akan bahagia mcm diorang gak..
"ala,nanti kau pun akan jumpa pasangan kau sendiri..buat bodo je.." bisik hati aku...

but...smpai bila?? 

aku try jadi yg terbaik utk kawan2 aku..biasalah, 'cuaca tak selalu cerah'..
mesti ada jugak selisih paham..apa2 pun..aku slalu akan mengalah,bukan sebab takut or pengecut..
tapi ending nya..mesti akan berpecah belah..yg ini benci yg ni..dia berdendam dengan si dia..
siapa yg boleh hidup senang kalau dah macam tu??
selain dari Noha ab rahman,kimio cyde core adalah kawan baik aku..
Dia ni special,bagi aku la...xsemua tau  cerita aku ngan dia...
seorang budak perempuan yg active,bnyak bercakap,suka gelak,baik hati dan paham kawan2 di sekeliling dia...
before aku kenal dia,hidup aku dan dia xberapa elok sgt..jngan tanya aku knapa..
but thanks god,dia da mulakan hidup baru dia...one more thing yg aku suka pasal kim nie..aku suka tengok dia
gelak dan happy..sbb aku pun akan turut happy skali..hahahaha..!!


Sebelum ni,korang xkenal aku ni mcmane...
aku ni dulu xpenah ada kawan2..tinggal di Sri Damansara..kawasan yg Elit,senang cite..kawasan perumahan  orang2 kaya..heh,ingat aku bangga sgt la..
parents aku boleh di klasifikasikan sbg orang yg berkemampuan la jugak..
tapi aku sikit pun xbangga dengan semua tu..mcm sesetengah kawan aku yg menganggap aku ni 'Orang Kaya'..
please,dari mulai aku keluar dari perut mak aku..Arwah atuk & nenek aku berpesan kt aku.."biar merendah diri,walaupun disuap emas dan berlian dimulut..kerna sifat tawaddhuk,jarang ada pada orang yg kaya.." so,aku AMAT pantang kalau di gelar "Anak Orang Kaya".. ==''
Tinggal dirumah yg berkejiranan seperti cina,india..amat susah..
kiri,kanan,depan,belakang...semua nya KAFIR..xda satu pun yg islam..
sebab tu aku sanggup berjalan jauh semata mata nk lepak dengan Noha ab rahman..satu2 nya kawan yg aku ada kat Sri Damansara ni.. 

Aku ada tabiat yg lama aku amalkan...aku ni senang maafkan orang..
kalau hari tu kawan2 ada buat salah kat aku,malam tu aku tidur...aku akan maafkan salah diorang..
esok pagi nya..aku dah lupa apa salah diorang..SIMPLE kan??
hahahaha..
tapi,klo aku ada salah kt diorang..sometime,berlarutan smpai berbulan2..even aku mintak maaf berkali kali..
susah gila aku nk harapkan diorang maafkan aku...lantak lah..Orang da mintak maaf..jual mahal lak..hahahaXD



habis lah sudah coretan dari isi hati dan jantung aku pagi ni..
those who have a heart..use it..korang akan paham ape yg aku
lalui..pahit manis selama 6 bulan tahun ni..hahahaha.. babai !! XD

                                
                                                                                      -Tamat-


No comments:

Post a Comment