Tuesday 20 September 2011

''Kadang-kadang,apa yang dikata oleh mulut...tak sama dengan apa yang terlintas dihati...''

Pernah satu hari kawan aku bertanya kat aku....
(lokasi : KL Sentral)

Kawan :''akem,kau tak boring ke hidup sorang2 nie?''
Aku : ''nak boring ape?aku ada kawan2...''
Kawan : ''bukan macam kawan biasa ni...someone yang special bagi kau..tak kan kau tak de langsung kot?''
Aku : ''macam couple2 ke?'' *tahan gelak*
Kawan : ''ye lah...sume orang dah ada...yang baru couple,yang baru break..kau aku tengok macam tu je? tak penah berubah,doe...''
Aku : ''Hahahahahaha...mengarut lah kau ni...aku lagi suka hidup sorang2..Jasa baik and Kredit phone aku bnyak habis kt kawan je...tak de pasal aku nak cinta2 ni...complicated lak tu...''
Kawan : ''kau tak rasa sunyi ke? ye la,kawan2 tak senantiasa ada untuk kau....kau pun mesti perlukan tempat untuk kau luah segala perasaan..kan?'' *tak nak mengaku kalah*
Aku : ''Dude,aku ada kawan2 yg boleh aku percaya and lagi matang untuk dengar segala masalah aku..lelaki dan perempuan...diorang lagi ariff and banyak makan asam garam dari aku...aku sunyi?selama ni Musik yg jadi peneman aku...even dia bukan makhluk,dia tak pernah kecewakan aku...selalu menghiburkan aku lagi ada lah..haha ''
Kawan : ''ye lah2...kau menang,kem....asyik aku je salah...weyh,bak rokok sebatang...?''
Aku : ''Nah....weyh,bila awek kau nak sampai ni?punggung aku da naik kematu dah ni,doe..''
Kawan : ''Kejap lagi sampai la tu....''

*30 minit kemudian... ~ ~

Kawan : ''hah,dah sampai pun cinta hati aku tu...awwww ..*teruja*
Aku : ''hahahaha..jangan nak lembik sgt lah,bengong...
Kawan : ''Sayang,kenalkan...ni kawan bie,Akem...
Si Gadis : ''Hai...*sambil mengukir senyuman*
Aku : ''Hai....*segan*
Kawan : ''Okay,jom lah kita gerak...
Aku : ''Let's Gone !

(sepanjang perjalanan,mereka saling berpegangan tangan,.....tak nak lepas lak tu...Okay,aku dah merasa sedikit jealous...betul la kata orang tua2 ''Kadang-kadang,apa yang dikata oleh mulut...tak sama dengan apa yang terlintas dihati...'' -..- )

                                                                                                   : D

No comments:

Post a Comment