Thursday 3 November 2011

Dimana kan ku cari ganti,serupa dengan mu...~~

Hujan sudah berhenti...hanya tinggal renyai-renyai saja...

setiap kali aku tengok FB...aku mesti hilang keyakinan diri...
mungkin cemburu dengan rakan-rakan lain yg mempunyai kehidupan
jauh lagi bermakna dari aku,ada someone yg boleh bersembang 24 jam..
berkasih sayang or whatever lah....haha..

baru2 ni aku di invite untuk menyertai Band2 kawan-kawan aku...
biasalah lah,before this aku mana ada band...ilmu pengetahuan tentang
Music pun..aku cetek.aku dapat rasakan yg aku ni jauh berbeza dari mereka
yg Educated dan berpengalaman dalam bidang seni ni...
rasa seperti Orang yg jahil berada dikalangan Orang2 yg alim tentang semua benda..haha
tapi..ibarat tikus jatuh ke dalam guni beras...aku menyahut jemputan untuk menyertai band mereka..
itu lah impian aku dari dulu lagi..ingin beraksi diatas pentas bersama2 line up band...haha
aku sedaya upaya ingin memberi komitmen terhadap band mereka...yg selain nya...bergantung
terhadap mereka untuk mengekal kan aku sebagai vokalis mereka atau......keluar meninggal mereka....

Setahun sudah berlalu....dan Si Dia pun mungkin dah melupakan aku dan kenangan kami dahulu..
now,tinggal lah aku sendiri...telefon bimbit pun dah lama tak top pup...
texting pun dah tak sekerap dulu..keypad phone pun still elok..
inbox pun,still mesej yg sudah 2 bulan lebih punya...tu pun sekadar mesej dar Maxis dan segelintir yg
bertanya Dimana aku jika keluar ke Bukit Bintang..thats all..
Cincin 'couple' kami...still aku sisipkan di keychain beg aku..walaupun sekali sekala aku terpandang cincin tu..
jauh di sudut hati,aku still merindui perempuan kelantan tu..even dia bahagia dengan lelaki lain...
memang susah untuk still bahagia..walaupun aku dengan dia dulu..dekat 4 tahun kami bersama....
akhirnya,kecundang akibat perangai tidak matang si dia dan keegoan aku sendiri...

namun,pengalaman itu mengajar aku erti Setia....
selepas peristiwa itu,aku berkawan dengan seorang perempuan..juga,anak kelahiran Kelantan..
asal latar belakangnya dulu adalah Pengkid...tapi hasil berkat persahabatan kami..aku sedaya upaya
mengubahnya menjadi perempuan sejati..sehingga lah dia mempunyai teman lelaki..walaupun ketika itu..
aku mempunyai hati padanya.....kami menjadi sahabat karib ,walaupun jarang bersua..tapi masing2 berkongsi masalah....dia ada untuk aku ketika aku sedih,dan aku ada untuk dia ketika dia duka...tapi,itu dulu...
sekarang,kami jarang bersembang...aku pernah menyatakan kepadanya,yg aku mencintai nya dahulu....
tapi ditolaknya baik-baik...''cukuplah sekadar kawan rapat,aku pun sudah menganggap kau sbg abang aku...''
katanya......bagaikan kaca terhempas ke bumi...hendak aku tangis,tiada air mata...hanya kata pasrah saja keluar dibibir.....

kata orang,jika kita tetap menunggu pada yg satu..lama kelamaan,hati kita akan tertutup untuk
orang lain.....
mungkin itu lah yg aku alami sekarang...agak susah untuk aku lupakannya..sebab aku tak pernah menyayangi
perempuan lain,seperti aku menyayangi kawan karib aku sendiri..
hanya aku yg tahu apa yg dia mahu,benda yg dia tak suka....tapi,apa kan daya...tak kan lah pula aku nak memaksa dia menerima aku....kan??

No comments:

Post a Comment