Monday 19 September 2011

Penang Memang Sempoi !!

Wah hahahahaha....hilang jugak ketagih aku lepas pergi ke penang bersempena Gig Raya Musixx Event...hehe..
first time aku menjejak kan kaki ke Soundmaker,Penang..sumpah stage dia rendah but luas..tu yg best tu..hehehe..

gig bermula pukul 3 lebih..sementara Band2 melakukan soundcheck,aku dan yang lain tolong Peja,Mazni,Yaya dan Aoz uruskan tiket serta Booth merchendise...first time jadi crew la katakan..tapi bnyak curi tulang gak..ye la,pantang dengar Breakdown sikit,aku dah masuk dulu...hahahaha...klo tau kat Peja ni,mesti kene pulas telinga..damn..haha..

Bermulanya persembahan dengan dimulakan oleh band Paper Of Disaster sbg Opening act..
diorang memainkan lagu2 sendiri diikuti lagu cover dari band Chelsea Grin,'Lifeless'...sblum start gig lagi Vocalist band tu,Danny..suruh aku hafal lagu Lifeless tu..hehe..rupa2 nya dia suruh aku naik sekali atas stage then nyanyi lagu tu..perghhhh...apa lagi..Pucuk Dicita Ulam Mendatang..aku pun sauk la mic then...hahaha...menyalak mcm orang gila dengan band POD tu...nahhh...sumpah best !! Thanks POD :D

Gig diteruskan dengan band2 yg tak kurang hebat nya seperti Behind The Death,Canister,Chelation Intoxication,Rexxar,DiaryPage 22,Krush The Sea,Inamorta Tragedy dan mcm2 lagi...
salah satu kenangan manis yang aku tak dapat lupakan..dimana bila satu band meminta crowd
melakukan 'Wall Of Death'...mereka serta merta membuka ruang dan bila smpai lah breakdown berkumandang,baru la mereka merempuh sesama sendiri...bukan sekali mereka buat,tapi dua kali bila band lain meminta sekali lagi....even crowd2 di One Cafe,KL pun tak penah sporting mcm crowd2 di penang ni...salute !!!

setelah tamat gig...kami pun dengan badan penat but hati puas gila,mengundur diri untuk balik ke 'Hotel' masing2...lepas habis mandi,lepak sekejap bersama POD untuk sesi fotografi mereka di penang....badan dah total lost..bagai nak mati but tahan jugak...hahaha..seronok tak hilang lagi..hahaha..lepas smpai Hotel..terus cari sofa kat Lobi hotel tu..maklum lah,duit tak ada...tidur kat lobi pon jadilah..pas tu...kroihhhhhh..*berdengkur* hahahaha!!



18/9/2011 9:00 AM
Bangun dengan mata kuyu,rambut tak terurus serta pakej sakit2 badan..hahaha..mandi dan terus ikut
band Behind The Death pergi ke pantai Batu Feringhi..haha,mandi pantai la kami...bersama2 Ieda,Rafi,Shin dan Aaron....agak lama tak merasa tertelan air laut..nahhh...tersedak katak aku hari tu...hahaha..lawak2..
setelah letih bergurau senda,ketawa sambil berendam ...kami pun ambil bus Rapid Penang terus ke Hotel dan naik bus rombongan kami...agak sedih juga nak tinggalkan Penang serta kawan2 penang kami..Yaya,Mazni dan Aoz...next time,kami datang lagi,guys...hahahaha... Kbye :D


wajah-wajah mereka :D

                                *Dari Kiri :Yaya,Mazni dan Peja (organiser)

   *ni haaa...anak mami dua orang ni la yg mnyebabkan ramai budak laki yg tak nk balik KL..hahaha!!

                                     *Bersama Paper Of Disaster dan crew

     *selepas abih gig,aku dgn POD jejalan jap kat Weld Quay,Penang..hahaha

           *sampai2 je kat Hotel,belasah Pasembur ngan diorang...perghhhh

#Dan bnyak lagi gambar yg aku agak malas nk masuk..anyway,angpa suma memang sempoi abih...next time klo ade peluang..kite bertemu lagi...Kbye :D

1 comment: