Tuesday 17 January 2012

Its been so while.....

Rabu 17/1/2012

7:04 AM

aku godek2 laptop aku...dapat la bukak balik and salin Email blog ni balik..yay !
dah boleh start menulis balik...hahaha ! agak berhabuk da Blog ni..maklum lah..dah lama tak bukak..hehe
okay...dalam jangka masa yg panjang ni,so many things happen to me..ada yg sweet,pahit,kelat,payau dan masam turut mewarnai perjalanan hidup aku sepanjang tahun 2011..well,aku expect permulaan tahun baru ni akan ceria dan best..tapi sebaliknya berlaku...biarlah,aku tak mintak pun perjalanan hidup ni selalu nya indah...semuanya terletak di tangan Nya...baik buruk aku pun,aku tetap aku...



9 January 2012


Hanie (Han Giggle)

Dia lah source of happiness aku.dia lah kekasih aku.dia lah jiwa raga aku,pengarang jantung hati aku...
seorang yg penyabar,penyayang,hormat ibu bapa,setia dan pandai jaga hati semua orang...aku kenal dia dari Noha,kawan baik aku..sebelum tu diorang berkawan dah lama..satu hari tu,masa aku lepak2 dgn Noha dekat kedai mamak sambil online2,Noha ber'skype dgn Dia...time tu aku tgh makan..boleh pulak si Noha ni alih kan screen laptop tu kat aku...kantoi lah kat Dia yg aku tgh makan...sumpah blushing gila weh ! dah la aku tak suka nk webcam2 dgn orang..lebih2 dgn perempuan...heeee segan gila...then,lama2 rasa segan tu hilang..tapi kat Dia sorang saja lah..kat perempuan lain,jangan harap aku nk  webcam..haha..start dari situ,kami jadi kawan rapat...dalam diam2,aku syok dekat dia..tapi bila fikir balik,mana mungkin perempuan yg cantik dan manis mcm Dia ni nak terima aku..kan?? aku just batalkan niat tu..and buat2 taktahu je lah...padahal,rupa2 nya Dia pun suka kat aku...Oh God !! punya lah excited + blushing + happy nya aku time aku dapat tahu tentang hal tu...hahaha !! sebab sebelum tu,aku ada perasan status dekat FB dia,mcm bagi clue dekat aku...then aku check Personal Blog dia...pun ada pembayang ttg seorang lelaki..mybe aku kot? ya !!
soalan tu terjawab ! memang aku lah lelaki tu !
tapi,yang menyedihkannya...time tu aku couple dgn orang lain...and Dia kata ''han tetap akan tunggu akem sampai bila2..'' terharu seyh..tak pernah perempuan cakap macam tu kat aku,dan dia betul2 maksudkan nya..Dia tetap tunggu dan tunggu sampai lah aku jadi milik dia..berbekalkan sifat sabar dan tak putus2 doa kepada tuhan..akhirnya...tarikh keramat,9 January 2012..aku dan Dia secara officially nya...jadi kekasih! dan semakin hari,Dia semakin buat aku jatuh cinta.Dia lah perempuan yg paling banyak sebut perkataan 'I Love You' dekat aku..tak jemu2 pulak aku mendengarnya..tu yg pelik tu..haha ! Syukur lah sebab tuhan temukan aku dgn Dia..even distance antara aku dan Dia terlalu jauh..aku di semenanjung,Dia di Sandakan..tapi aku tetap setia pada dia seorang..tak da perempuan lain yg boleh ganti dia..dia buat aku jadi buta terhadap perempuan lain..yeah! and i like that! ia ajarkan aku erti setia...well,kalau nak tau..Dia lah perempuan yg aku cari2 selama ni..semua orang ada target dalam mencari pasangan..dan ciri2 yang dia ada menepati taste aku seperti :

1) Penyabar,penyayang dan hormat ibu bapa
2)Tak terlalu sosial,mestilah tak pernah disentuh oleh mana2 lelaki
3)Memakai tudung atau Shawl (sebab perempuan nmpak manis jika bertudung) :3
4)Pandai bermain guitar
5)Ada chemistry/persamaan dgn aku
6) Setia pada seorang,bukan pada semua orang

Dan,Dia menepati ciri2 diatas...aku tak minta dia jadi sebijik seperti apa yg tertera diatas,just aku nak dia jadi
diri sendiri.sebab aku jatuh cinta dengan personality dia yg sebenarnya.apa yg istimewa nya Dia bagi aku ialah..Dia penyabar dan penyayang...pandai buat hati aku cair...awwwhhh..sumpah kalau aku tengah marah2 pun,boleh senyum sorang2 kalau dengar dia pujuk aku.Oh Tuhan,perfect nya perempuan yg kau kurniakan pada hamba Mu yg hina ini,ya Allah ! setiap pagi,Dia mesti call aku bila nak pergi kerja..and sometimes Dia tak dapat tahan rindu,sanggup call aku time tgh buat kerja..wahhh !! besar sungguh peranan aku terhadap Dia..semakin hari,cinta aku pada Dia semakin menebal dan menebal.Tak jemu2 aku merindui dia..aku rasa....inilah kelebihan Long Distance Relationship.makin jauh,makin rindu..bila makin rindu,makin sayang. heeee...aku dengan dia dah berjanji nak saving duit,so we can meet each other one day..aku teringin nak tatap mata Dia,pimpin tangan Dia,dengar gelak ketawa Dia,lafazkan perkataan 'I Love You' secara live dan dibalas oleh suara Dia yg merdu tu...haishhh..aku dah tekad nak jadikan dia isteri aku dimasa hadapan..nak kahwin dengan Dia,ada keluarga dengan Dia,lepas tu ada cucu dengan Dia,then bila ada duit lebih dalam simpanan Kami..aku nak menunaikan Haji dan Umrah di Mekah bersama Dia...di izinkan tuhan,biarlah aku hembuskan nafas terakhir aku dalam dakapan Dia..ya,itulah...Hanie,sayang..you're the greatest gift i ever had,sayang .Han buat akem rasa akem lah orang yg paling beruntung di dunia ini..you make my morning so wonderful everyday,makes my heart melting every time you said I Love You and you're the reason for me to still alive,sayang. i wont leave you,wont hurt you and wont make you cry..Thanks for everything,sayang...I Love You,forever and always..



Take Care...GARNIER ~ :D

2 comments: